Storing
SolarEdge

Ik heb geen opbrengst in mijn SolarEdge App?
Zit je op de SolarEdge app op je telefoon of tablet. Het kan voorkomen dat de zonnepanelen op 0 staan en niks aangeven. In de meeste gevallen heeft dit te maken met de internetverbinding. De omvormer kan op dit moment geen contact maken met het internet waardoor de zonnepanelen op 0 Wh staan.
Brandt het groene lampje?
Het is voor praktisch 99% zeker dat je zonnepanelen en omvormer gewoon functioneren. Uitval van die systemen komt bijna nooit voor. Als er een groen lampje op de omvormer brandt, wordt er gewoon stroom geproduceerd. Het is dus belangrijk om dit als eerste te checken.
Maar hoe kan het dat mijn omvormer geen internet meer heeft?
In bijna alle gevallen ligt het aan een wijziging binnen jouw netwerk in huis. Hieronder zie je een aantal situaties die we vaak tegenkomen.
- Je hebt een nieuwe router gekregen van jouw internetprovider.
- Bij PowerLan stekkers: Iemand heeft de stekker van de PowerLan eruit gehaald of de netwerkkabel uit de PowerLan stekker getrokken.
- Het Wifi wachtwoord is veranderd, waardoor het draadloos netwerk niet meer beschikbaar is voor de omvormer.
- Het modem van je interprovider heeft een interne update gehad, waardoor de verbinding verbroken is met de omvormer.

Hoe los ik het op?
De omvormer moet opnieuw verbinding maken met het internet. Hiervoor moet je je wifi wachtwoord in de omvormer invullen. Het ligt aan de omvormer op welke manier je dit moet doen:
Met schermpje?
Zonder schermpje?


Zit er op jouw omvormer een klein LCD schermpje, dan kun je deze bedienen via de knoppen op de omvormer. Bekijk onderstaande video om te zien hoe je je wifi wachtwoord opnieuw instelt.
Zit er op jouw omvormer geen schermpje, dan kun je via de SolarEdge SetApp je Wifi veranderen. In de Appstore heet deze app ‘Inverter SetApp’ van SolarEdge. Dit is een andere app dan de app die je gebruikt om de opbrengst van je zonnepanelen te zien.
Lukt het niet of heb je een ander probleem?
Als klant van Groene-Woningen helpen we je graag verder. Vul het storingsformulier in en vertel ons waar je tegenaan loopt. Dan kijken we met je mee en lossen we het samen op.