Hoe ziet het traject bij Groene-Woningen eruit?

Je kent het wel, je bent je aan het oriënteren op een nieuw product en je vraagt bij verschillende bedrijven een offerte aan. Bij de één komen ze gelijk langs, de ander laat niks van zich horen en de rest stuurt zonder informatie een offerte. Elke partij heeft zijn eigen manier van werken en redenen waarom ze zo werken. In dit artikel geven we meer uitleg over hoe het traject er bij Groene-Woningen uitziet.

Uw situatie

Je kunt op verschillende manieren terecht komen bij Groene-Woningen. Zo kun je bij ons langskomen in de showroom, een e-book of adviesgesprek aanvragen of heb je misschien ons gratis webinar gevolgd. Wanneer je met Groene-Woningen in contact komt, ontvang je binnen een aantal dagen bericht. De bedoeling van dit bericht is om uw situatie rondom de woning in kaart te brengen. Hier vragen we bijvoorbeeld naar het stroomverbruik van de woning, de gezinssamenstelling, de aansluiting in de meterkast en de situatie op het dak. Wordt er binnenkort bijvoorbeeld een dakkapel geschilderd, is de dakbedekking aan vervanging toe of krijgen jullie nieuwe dakpannen? Dit zijn belangrijke vragen voordat je zonnepanelen op het dak laat installeren.

Onze Solar Software

Nadat de woonsituatie bekend is, gaan wij voor je aan de slag. Met onze geavanceerde software kunnen we goed zien, wat voor dak je hebt en wat er mogelijk op het dak zou passen. We kijken, met de informatie die je in het eerste gesprek hebt gegeven, hoeveel zonnepanelen het best op je dak kunnen liggen en wat past bij het verbruik van jullie woning. Zo kunnen we een gedetailleerde tekening maken hoe het er mogelijk uit gaat zien. Deze komt op de indicatieve offerte. Hiernaast zie je zo’n legplan. 

Daktekening schouw

Schouw

Wanneer je akkoord gaat met de indicatieve offerte, komen we bij je langs om een schouw uit te voeren. Tijdens een schouw kijken we of het legplan uitgevoerd kan worden. Tijdens de schouw heb je het buitenwerk (het dak) en het binnenwerk (meterkast, kabels, internet). We meten dus op het dak, kijken in uw meterkast hoe de aansluiting zit, hoe de kabels moeten lopen en waar de omvormer gaat hangen.

Nu vraag je je misschien af, waarom kom je niet direct kijken hoe de situatie bij mij thuis is? Dit heeft zijn redenen. Ten eerste zijn we niet alleen slim met zonne-energie maar ook met onze eigen energie. Per week krijgen we behoorlijk wat aanvragen binnen. De ervaring leert dat wij door onze geavanceerde software en onze vakkundige adviseurs, jullie een hele goed inschatting kunnen geven over wat je kan verwachten.  Door het intensieve contact en de software hebben we gelijk een goed beeld waardoor een schouw eigenlijk voor de puntjes op de i zorgt. We gaan graag voor kwaliteit dus ook hier zijn we slim met energie.

Je tweede vraag zal zijn: ‘Maar klopt de indicatieve tekening dan altijd?’ Nee, niet altijd maar in 98% van de gevallen wel. De tekening op het dak klopt vrij nauwkeurig. Voor het binnenwerk is het aan de schouwer om samen met jou verschillende zaken te bepalen. Bijvoorbeeld ‘Wat is een goede locatie voor de omvormer?’, ‘Is het noodzakelijk de meterkast te moderniseren?’ of ‘Wat zijn de mogelijkheden om het systeem op de meterkast aan te sluiten?’. Ook hier wordt slim omgegaan met energie zodat je later niet voor verassingen komt te staan.

Proces Groene-Woningen

Akkoord

Na de schouw ontvang je weer een offerte maar nu met een definitief legplan. De adviseur en de installateur hebben in goed overleg het definitieve legplan gemaakt. In deze offerte zijn alle bevindingen na de schouw opgenomen en verwerkt. Ook ontvang je een mail met wat je zelf kan voorbereiden voor een efficiënte installatie. 

Installatie

Dan is het tijd voor installatie! Nadat je akkoord ben gegaan met het definitieve legplan, neemt onze collega van de planning binnen een aantal weken contact met je op. Samen kijk je wanneer de installatie het best uitkomt. In de meeste gevallen zijn de installateurs tussen 8:00 uur en 9:00 uur bij je op locatie. Tijdens de installatie kan je in principe gewoon verder werken of andere dingen doen. Om de zonnepanelen aan te sluiten op de meterkast moet alleen de stroom er even af maar daarna kun je gewoon weer verder werken. Ook kunnen de installateurs mogelijk kleine dingen vragen over de woning om het meest efficiënt te werken maar geen zorgen, 9 van de 10 keer komen ze er zelf uit. 

Als de installatie is afgerond, ruimen de installateurs alles netjes op en rond de klok van 16:00 uur zijn de meeste installaties klaar. Ook een familie uit Oegstgeest was erg blij met het verloop van de installatie:“Wat ik vooral prettig vond, is dat de installatie op geen enkele manier m’n thuiswerkdag verstoorde. Ik heb twee keer een kop koffie gemaakt, maar voor de rest is de installatie volledig langs me heen gegaan. En toen ik weer buiten kwam had ik een prachtig zonnedak liggen. Alles weer netjes opgeruimd en helemaal af. Super!”.

Nazorg

Nu gaat het voor jullie pas echt beginnen, we gaan duurzame zonne-energie opwekken en geld besparen! Na de installatie ontvang je de laatste informatie om alles te laten werken en te kunnen inzien. Want hoe leuk is het om te kijken hoeveel zonne-energie je momenteel aan het opwekken bent. Ook begint dan de reis om nog meer te gaan verduurzamen. De wasmachine, vaatwassen en droger overdag laten draaien op de zelf opgewekte energie en niet meer in de late avonduren. 

Groene-Woningen is er natuurlijk niet alleen voor je tot en met de installatie, maar ook daarna. Als er iets aan de hand is met de installatie, zijn we er natuurlijk voor je. Dat is wel zo fijn om te weten. Zonnepanelen op het dak is de eerste stap, maar in de toekomst kunnen we bijvoorbeeld ook thuisbatterijen en slimme energie meters aansluiten op je systeem. Dus denk je Ik wil een thuisbatterij of Thuisbatterij: waar moet ik beginnen, dan ben je aan het juiste adres en zal Groene-Woningen je duurzame reisleider zijn in dit proces. 

Vergelijkbare berichten

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *