Storing
APsystems

Ik zie geen opbrengst in mijn EMA App
Het kan voorkomen dat de zonnepanelen op 0 of NC staan en niks aangeven in de EMA App app. In de meeste gevallen heeft dit te maken met de internetverbinding. De omvormer kan op dit moment geen contact maken met het internet waardoor de zonnepanelen op 0 Wh staan.
Let op! In de nacht en late avond of vroege ochtend kan het systeem ook NC of 0 aangeven omdat het systeem dan aan het opstarten of afsluiten is. Dit kan ook al gebeuren bij schemer.
Hoe kan het dat mijn omvormer geen internet meer heeft?
In bijna alle gevallen ligt het aan een wijziging binnen jouw netwerk. Hieronder zie je een aantal situaties die wij vaak tegenkomen.
- U heeft een nieuwe router gekregen van uw internetprovider.
- Bij PowerLan gebruik: Iemand heeft de stekker van de PowerLan eruit gehaald of de netwerkkabel eruit getrokken.
- Het Wifi wachtwoord is veranderd, waardoor het draadloos netwerk niet meer beschikbaar is voor de omvormer.
- Uw modem heeft een interne update gehad, waardoor de verbinding verbroken is met de omvormer.
Is je ECU verbonden met een netwerkkabel of via de wifi?
Om een oplossing te geven voor het probleem, moet je eerst weten of je ECU (witte kastje) verbonden is via de wifi of via een internet kabel.
Ethernetkabel
ECU met voedingskabel en netwerkkabel
Wifi
ECU heeft alleen een voedingskabel = wifi


Mijn ECU zit verbonden met een ethernetkabel
Mijn ECU zit verbonden via de wifi
Lukt het niet of heb je een ander probleem?
Als klant van Groene-Woningen helpen we je graag verder. Vul het storingsformulier in en vertel ons waar je tegenaan loopt. Dan kijken we met je mee en lossen we het samen op.